The Hoaxes of Jeromie Williams

As we continue to update our sites on the criminal fraud artist Jeromie Williams, one of our longtime members suggested that we compile a list of the hoaxes he has perpetrated in recent years. This is by no means an exhaustive list, and we will continue to update it, but here are the top ten, or at least, the first ten hoaxes of Jeromie Williams that we have listed:

  1. The LiberalAmerica.org Theft Hoax: Shortly after he was fired on December 5, 2013, by the Editor-in-Chief of LiberalAmerica.org, Tiffany Willis, for inappropriate behaviour, Jeromie tried to “get back at” her by accusing her of theft. Specifically, he claimed that he “designed, was never paid for, and gave no permission for them to use” the LiberalAmerica.org logo. The truth is that a professional designed the logo, was paid, and gave permission, and Jeromie’s input into the process was negligible. He continues to make threats and demand payment for work he never performed.
  2. The Fukushima Radiation Hoax: On April 12, 2013, Jeromie began writing a series of posts that urged everyone to “freak out” about radiation from Fukushima, Japan. He proceeded to try to scare people in North America into thinking their food and water is unsafe, and into buying $350 water filtration systems (from which Jeromie would be paid a $50 commission) so they could “wash [their] food with soap and rinse it in filtered water.” Ultimately, this nonsense has been discredited by everyone from the Nashville Public Policy Examiner to Dr. Adrian Wong, who declared that “Jeromie Williams is a liar. The article he wrote is a lie, based on a fake map that he lied about. This is worse than playing the lottery. At least in a lottery, you have a shot at getting it right.”
  3. The Cleveland “Dogs Tied to Train Tracks” Hoax: On August 16, 2012, Jeromie published and promoted a Cayr Ariel Wulff story about “three dogs that were tied to a train track near Scranton Rd. on Cleveland’s west side leaving two dogs dead, and one traumatized.” Again, it was all a lie. The Cleveland Plain Dealer reported that “Police have determined that no dogs were killed Aug. 10 while tied to railroad tracks in the Tremont neighborhood.”
  4. The Fairfield “Burning Dogs Alive” Hoax: In August 2012, Jeromie edited, published, and promoted a series of articles by Wulff that falsely alleged that the Fairfield County Dog Shelter near Lancaster, Ohio, was burning dogs alive. The Ohio SPCA and the local paper, the Lancaster Eagle-Gazette, reported that there was no evidence to support this, and one of Wulff’s “sources” subsequently admitted that it was all just a hoax. Still, it resulted in many death threats against shelter and county officials Mike Miller, Mike Kiger and Judy Shupe.
  5. The Operation Sled Dogs “Killing Puppies” Hoax: After Jeromie was exposed as a thief and embezzler for withholding thousands of dollars from the Canadian animal rescue group Operation Sled Dogs, he wrote a disgusting article slandering the group, accusing them of “kill[ing] puppies,” and included a picture of a dog in a garbage bag. (While one dog was euthanized, there was never any suggestion of negligence, let alone intentionally “killing puppies,” on the part of the group.)
  6. The Nathan Kotylak Plea Bargain Hoax (Part II): On December 22, 2011, Jeromie published an article about a fake plea bargain for Nathan Kotylak, the notorious Vancouver rioter, which would allow him to escape charges entirely. However, there was no plea bargain, and, in fact, Kotylak was charged a few days later, on December 27. Jeromie claimed, falsely, that his source had been a USCIS agent, and then (when caught in a lie) claimed that it was Kim Johnston. He was fired by the Examiner.com shortly thereafter for fabricating events, people, and even supposed witnesses to serious crimes in his articles. He later called the Examiner a Third World sweat shop and continued to lie about Nathan Kotylak.
  7. The Nathan Kotylak Plea Bargain Hoax (Part I): In an appearance on Ezra Levant’s show on the Sun News Network on November 2, 2011, Jeromie claimed that Nathan Kotylak was charged, but only with participating in a riot (not arson), despite the fact that he was caught, on tape, torching a police car. He described this decision as “mind-bloggling” and then attacked the Vancouver Police Department. However, no riot-related charges were approved until a month later, on November 30, and Nathan Kotylak was not charged until December 27. Jeromie simply made up a series of damning facts in order to get on television (now featured prominently on Jeromie’s CV on his site).
  8. The Shelly Comeon Hoax: In late 2011, Jeromie wrote a series of articles about “Shelly Comeon,” a Montreal woman who supposedly created the Facebook group 100,000 strong to ban Nathan Kotylak from the Canada Olympic team. He even “interviewed” her. The only problem is that she doesn’t exist. “Shelly Comeon” is one of Jeromie’s sock puppet accounts.
  9. The Chelsea Bossons Assault Witness Hoax: On July 24, 2011, Jeromie published an article about a fake witness, that implicated an Asian man, Ash Gayat, in breaking the jaw of his girlfriend, 17-year-old Chelsea Bossons, during the Vancouver riot. The witness did not exist, and Gayat was innocent. To say nothing of the impact on this young woman, her family, her boyfriend, his family, and so on, this caused great trouble for the Vancouver Police Department and Crown prosecutors in British Columbia, who were stuck chasing phantom witnesses instead of the thug who actually attacked Ms. Bossons so brutally.
  10. The 2011 Canadian Election Crime Hoax: On May 2, 2011, Jeromie published an article claiming that the prime minister of Canada, Stephen Harper, had violated election laws by campaigning on the day of the election, and that he could be imprisoned, or have his party deregistered. One problem: campaigning on Election Day is entirely legal in Canada. Real journalists subsequently condemned Jeromie for “bogus reporting.”